לילה טוב? תבדקו את זה

יקיצות, קושי להירדם, נחירות? מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה בהמלצה חותכת: לפני הכל טפלו בתנאי שינה אידאליים. במקרים מיוחדים, לכו לבדיקה במעבדת שינה. איך להבטיח חזרה לאיזון שינה בריא?

לילה טוב תבדקו את זה
לילה טוב תבדקו את זה מאמר הולנדיה

קיבלתם את כל ההמלצות שיקדמו אתכם לשינה טובה, אתם עושים הכל כדי להיכנס למיטה 'לפי הספר', ולמרות הכל, לא הכל חלק: אתם מתקשים להירדם וגם אם נרדמתם אחרי ציפייה ממושכת, הלילה חורק לכם והשינה לא משהו. ואולי אתם מתעוררים מספר פעמים בלילה ומתקשים להירדם שוב. ואם נעלה עוד מדרגה, נגלה אולי שאתם רק קצת נוחרים ומרגישים שהשינה שלכם לא תעבור טסט. לא סימפטי, לא בריא – לכם ולבן/בת הזוג שלכם. 

לפני שאתם רצים למרשם והפנייה מהרופא, טפלו לפני הכל בתנאי השינה שלכם. לא פעם זה פותר הכל. שימו לב, הכל זמין: מיטה (רצוי מתכווננת) שתבטיח שהגוף יקבל תמיכה מושלמת, בכל מצב ותנוחת גוף. מזרן (רצוי טמפור) שמספק, בעצם, את התמיכה הישירה והקרובה ביותר לגוף. המיטה והמזרן צריכות לנהל "זוגיות" מושלמת ותומכת, כדי לספק לכם את התנאים המושלמים. 

נסו את זה, יחד עם הכנה מתבקשת לשנת הלילה: היגיינת שינה, שתביא אתכם למיטה רגועים ושלווים. ועוד ארחיב על זה.

לעיתים, במקרים פחות קלים, צריך לעלות מדרגה ולתאם ביקור אצל רופא המשפחה. זה יעריך אם קיים חשש להפרעת שינה כלשהי, שמצריכה בדיקה יותר עמוקה ואז יפנה אתכם לרופא מומחה, רופא שינה. כאן זה מוביל כבר למעבדת שינה שתערוך בדיקות יסודיות לפני המלצות טיפוליות. 

מה קורה שם?

שאלון קצר ואתם בשלב הבא. רוב מעבדות השינה מושקעות ומעוצבות ומבטיחות פרטיות מושלמת. תקבלו חדר נפרד, מיטה והסיפור מתחיל. בשעות הלילה, כמובן. מה זה מתחיל? יחברו אתכם לאלקטרודות וחיישנים (קחו סלפי, שתפו את המשפחה אם בא לכם) ואתם בתוך מסע מרתק לנבכי השינה שלכם. כל החיווט הזה, יחד עם המכשור המתקדם, יתעדו את גלי המוח, מתח השרירים, תנועות העיניים, תפקוד הנשימה, תנועתיות הרגליים, רמות החמצן בדם, רישום הפעילות החשמלית של הלב, חומרת הנחירות ועוד פרמטרים חשובים אחרים.

המידע הזה עשוי להיות קריטי עבור אנשים שצולחים שנת לילה "רגילה", אבל לא ממש מודעים לתחילתן של בעיות שדורשות גם טיפול כלשהו, כדי לאזן או לשמר בריאות שלמה. ובכל מקרה כדי להבטיח שנת לילה איכותית בכל קנה מידה – על מיטה ומזרן מושלמים. 

בשורה התחתונה: אם יש לכם דילמה, ולו הקטנה ביותר, ביחס לשיבושי שינה כלשהם, קבלו עצה מקצועית, כדי שתשובו הכי מהר לארגון שינה בריא יותר וגם ללילות מפנקים יותר.

לילה טוב תבדקו את זה אבי ברססט