לישון טוב בטבע

במיוחד בימים כאלה, שווה לצאת ולהתאוורר בטיול בטבע. טיולים עם לינה בשטח, רעיון מצוין. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום שינה" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עם המלצה לא לשכוח את איכות השינה, גם בשטח, בטבע

לישון טוב בטבע
לישון טוב בטבע הולנדיה

חגים שמביאים איתם אווירה של חופש, ואפילו שבתות, הם זמן מצוין ליציאה לטבע, עם משפחה או חברים. משלב התכנון ועד לביצוע, כולל השלב בו קופצים ראש למקלחת ומשאירים בלב טונות של אושר. וכמו שחושבים על מסלול, אטרקציות, אוכל, וכל השאר – חשוב מאוד לדאוג גם לאיכות השינה בחוץ, גם כשמדובר בלינת שטח.

יוצאים לטבע. להירגע מהשגרה הלחוצה, לעשות ריפרש לגוף ולנפש ולראות נופים (גם פנימיים) ששכחנו שהם קיימים. אז מה כדאי לקחת בחשבון?

אוויר נקי וקצת ירוק: כשמתרחקים מהעיר ומתקרבים לטבע, האוויר הרבה יותר נקי. קשה שלא להרגיש בהבדל, וגם איכות החמצן שזורם למוח עשויה להשפיע לטובה על איכות השינה בשטח.


אור טבעי: בדיוק כמו חמצן נקי, אור טבעי משפיע לטובה וגם מרים לנו את מצב הרוח. מומלץ לתת לשמש ולירח לנהל לנו את הלו"ז בימי הטיול, הם יסדרו לנו שינה הרבה יותר מוצלחת מהשגרה, שבה אנחנו נמצאים באור גם כשבחוץ כבר חושך, לא בדיוק המצב הטבעי לגוף. ואם השמש כבר העירה (והאירה) אתכם, כדאי לצפות יחד בזריחה. חוויה שלא מזומנת בכל יום.

תהיו נחמדים לגב שלכם: בחרתם שטח לינה קשיח? כנראה שאם לא תדאגו לגב שלכם, החמצן הנקי והאור הטבעי לא באמת יעזרו להשגת שינה טובה יותר. אם כך, אל תסתפקו במזרן יוגה. לא צריך להיסחף ולסחוב את המזרן מחדר השינה על הגג של הרכב, יש פתרונות. למשל: קפצו לחנות המטיילים הקרובה וקנו מזרן טיולים מתנפח, המתאים גם לשינה תחת כיפת השמיים וגם לאוהל. לא מצאתם? יש גם מזרן טיולים מתקפל של טמפור שמגיע במזוודה מוקטנת. רק לא לישון על חלוקי נחל ו/או שברי אסטרואיד.


באנו ליהנות: התכל'ס שבתכל'ס. יש לנו יומיים, שלושה, וגם לאמיצים יותר שמוכנים לבלות עם החמות זמן ממושך יותר, אפשר פשוט לחיות טוב יותר. צ'יל. בין שינה לשינה, הליכה בשטח היא פעילות גופנית מצויינת למיטיבי לכת, והעצירה לצהריים שתכננתם במסעדה של השף ההוא בגליל? קיבלתם פעילות גופנית מצויינת למיטיבי לסת. ואז שוב לילה. הולכים לישון מסופקים - וקמים יותר רעננים ליום הבא.


יורדים לשטח? בתנאי אחד: בלילה ישנים טוב.

לישון טוב בטבע מאמר הולנדיה