מזרן לילד? לא משחק ילדים

המפתח לילד בריא ושמח שיתפתח למבוגר שאנו חולמים שיהיה, הוא להעניק לו שינה על מזרן איכותי. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על מדוע חשוב לבחור עבורו את מזרן הילדים או מזרן בני הנוער המתאים ביותר ובאילו נתונים להתחשב

הילדים שלנו הכי חשובים לנו – וכדי שיתפתחו ויגדלו להיות האנשים הבוגרים המוצלחים והטובים שאנחנו שואפים שיהיו, הם זקוקים לשינה בריאה ואיכותית לאורך כל שלבי הגדילה שלהם, לא פחות מאשר כשמגיעים לבגרותם. השינה שלהם היא המפתח להתפתחות תקינה ובריאה ולכן, עד ההגעה לבגרות, החשיבות של שעות השינה של הילד – המרובות משל אדם בוגר, כך לפי ההמלצות הרווחות, לא תסולא בפז.

לפני למידה ויצירת הרגלי איכות השינה לילדיכם, מהו הבסיס לשינה איכותית וטובה שלהם, אם לא בחירה מדויקת במזרן עם האיכויות המתאימות ביותר, לשלבי הגיל השונים? כמי שחקר ומבין לעומק את הצורך במזרני איכות מותאמים גם לילדים ובני נוער, למען שינה בריאה והתפתחות תקינה, אני יכול להנחות ולהמליץ על גורמים הכרחיים בבחירת המזרן לדור ההמשך שלנו.

הראשון, כמובן, הוא גיל וגודל הילד. מזרני הילדים והנוער בהולנדיה, למשל, מגיעים בשלל גדלים ומידות ובמגוון רמות גמישות.

גורם נוסף חשוב בבחירת המזרן לילד, הוא כמובן העובדה שמדרך הטבע הם גדלים ומתפתחים ולכן עמוד השדרה שלהם נזקק לתמיכה מקסימלית עצם היותו נתון לשינויים תכופים. לכן נכון לבחור לילדינו מזרן העשוי מהרכב חומרים איכותי, בהם גם לטקס גמיש מובחר וחלקי ספוג בדרגות קשיות שונות, ואף עדיף עם נקודות מיוחדות שיקלו על הלחץ לעמוד השדרה שגדל.

עוד דבר שכדאי לזכור הוא העובדה שילדים, מה לעשות, מתלכלכים יותר ממבוגרים לרוב, ועם זאת הם חשופים יותר לסיכונים בריאותיים. לפיכך, חשוב מאוד לבחור במזרן המרופד בבד אוורירי, ויש שיגדילו לעשות ויאמרו אף היפואלרגני. בהולנדיה חשבנו גם על זה, לכן מזרני הילדים ברשת מצופים בד בטכנולוגיה המאפשרת ניקיון והיגיינה מלאים, גם מפני קרדית אבק הבית. בנוסף לריפוד שומר היגיינה, למזרן איכותי יש תחתית מאווררת, כך שהוא בעצם מתאוורר עצמאית בשל מבנה השכבות שלו, וגם חוסך את הצורך בלהפוך אותו לאוורור מפעם לפעם. ועדיין, מומלץ להוסיף למזרן של הילד מגן שישמור גם על הילד, וגם על המזרן – סופג ושקט ללא רחשי פלסטיק. ישנו מגן מזרן ייחודי שכזה בסניפי הרשת. שווה בדיקה.

לילה טוב לילדים, למתבגרים, ולהורים שהולכים לרכוש להם מזרן.