משפחה מאוחדת, שינה משופרת

בתקופה מתוחה, חשוב לשמור גם על בריאות המשפחה, בפרט לקראת השינה. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, על דרכים ליצירת רגיעה ואחדות משפחתית, כצעד ראשון לאיכות שינה טובה יותר לכל המשפחה בימים הקשים

ילדים, מבוגרים, נשים, גברים – התקופה המאתגרת, חסרת הוודאות והשגרה לא פוסחת על אף אחד, ובתוך כל הכאוס אנחנו מנסים לשמור על עצמנו ועל בריאותנו, גוף ונפש. כולנו מתוחים הרבה יותר מהרגיל, על כן המלצתי לסגל לעצמנו "שגרת חירום מנצחת", שאחד מיסודותיה הוא יצירת שגרת שינה בריאה ואיכותית שתעזור בין השאר גם בהפגת המתחים.


רבים בינינו מתנדבים ותורמים, פעילות חשובה לנפש העוזרת לנו לשמור על שפיות, ואני כאן להזכיר לכם לדאוג גם לעצמכם, ולא רק לרחוקים מכם – שמרו על הבריאות ואיכות השינה שלכם, ועל זו של הקרובים לכם ביותר – המשפחה שלכם. בתקופה לחוצה כזו, אחדות המשפחה חשובה במיוחד להתמודדות משותפת וחיזוקים הדדיים וכדאי מאוד שהאווירה בבית תהיה רגועה ככל הניתן, בטח עם רדת החשיכה. אז איך נישן טוב כמשפחה, כולם יחד וכל אחד לחוד?


תתחילו בארוחת הערב. דאגו לארגן לפחות ארוחת ערב משפחתית אחת נוספת בשבוע, מלבד ארוחת שישי. הכינו אוכל בריא, לא כבד מידי, רצוי לכלול מזונות שמשפרים את איכות השינה ועוזרים לגוף להירגע (יוגורט, עלים ירוקים ועוד – תסתכלו על ההמלצות ב"פורום השינה של ישראל"). במהלך הארוחה שתפו את בני המשפחה בדברים שונים – או בתחושות שלכם או בסיפור נחמד ממהלך היום, כל אחד בתורו. חשוב להיות משפחה מאוחדת בימים כאלו.

החליטו פה אחד – בשעה שכולם בבית, מתכוננים לשינה לאחר ארוחת הערב, אין שום טלוויזיה דולקת. בטח ובטח לא עם חדשות. מסכים בסמוך לשינה לא מועילים לנו לפחות כמו מסכים בשעת השינה, המקשים עלינו להירדם. יותר מזה, אלו ממש לא תכנים שכדאי לצרוך לפני השינה. מה כן? אתם יכולים לשים ברקע מוזיקה מרגיעה (מאמצעי ללא מסך) או פודקאסט שכולם במשפחה אוהבים – עם תוכן באוריינטציה חיובית.


אם אחד מבני הבית גויס למילואים (או משרת בסדיר/קבע), כנראה שהשגרה מופרת יותר בקלות. למרות הקושי, נסו להיצמד להרגלי שגרת החירום, והוסיפו שיחה (ואם זו שיחת וידאו – אדרבא) עם אבא/האח החייל בערב, לא מאוחר מידי – במידה ופנוי. דברו איתו כל בני המשפחה ושתפו אותו ממש כאילו הוא איתכם. זה ישמח אותו לא פחות מאתכם.

למשפחות החיות באזורים בהם אזעקות מרובות, שווה לערוך גם את הממ"ד לשינה או לפחות לשהייה משפחתית נעימה, כמובן לפי המלצותיי שנמצאות גם הן ב"פורום השינה של ישראל". 

אז לילות רגועים לכל המשפחות הנפלאות של ישראל – מחבק ומחזק את כולכם.