נרגעים מבפנים ונרדמים

כשבחוץ אנו סוחבים איתנו לחץ ומתח ברוח התקופה, שלב ההירדמות הופך מאתגר לרבים. מומחה השינה אבי ברססט, מומחה שינה בינלאומי, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, ממליץ על דרכים שונות ונעימות להרגיע את הנפש לפני השינה, להירדמות קלה ושינה טובה יותר

למרות העידן שנחת עלינו ממש בלי שביקשנו, כשאין שגרה הלכה למעשה, אך החיים עדיין חייבים להמשיך, שווה לאמץ ולבנות לנו "שגרת חירום מנצחת" שתתאים לתקופה, תתרום לבריאותנו הפיזית ולחוסן הנפשי הכל כך חיוניים לנו כיום. הרי הבריאות הנפשית והגופנית קשורות אחת בשנייה ביחסי גומלין, וכן נתרמות ותורמות לאיכות ולבריאות השינה שלנו.

לחץ, מתח, ויש שיוסיפו גם חרדות ההולכים איתנו לאורך היום, מאפיינים את התקופה ונראה שיישארו איתנו עוד זמן מה. אז איך נרגיע את הנפש? במהלך היום יש אפשרויות חיוביות מגוונות כמו התנדבות, תרומה ואפילו ללכת לעבודה כרגיל – גם זו הסחת דעת חיובית של עשייה, למי שיכול. ומה בלילה? איך נדאג להירגע מבפנים, כשבחוץ לחוץ?

סידרנו לעצמנו מרחב שינה נעים ומחבק עם מזרן טוב (עם מגן מזרן, כן?) וסט מצעים נקיים ורכים (שאנחנו דואגים להחליף פעם בשבוע), זרימת אוויר ואפשרות החשכה ותאורה מספקים, ולמשקיעים שבינינו גם תוספת של מפיץ ריח בניחוח מרגיע או כוס תה מצמחים מרגיעים. כעת, זמן להיכנס למיטה. איך נישן ברגיעה מקסימלית, אולי אפילו עם חיוך?

ראשית, הפנימו שעכשיו טבעי שיותר קשה להירדם והיו סלחנים לעצמכם במידה ואתם חווים קשיים בהירדמות, כדי לא להעמיס עוד על הנפש ולהתחיל את תהליך ההירדמות בצורה שלווה יותר.

אם טרם יישמתם את המלצתי החמה להרחיק לפני השינה את הסמארטפון, הטלוויזיה ושאר מסכים – זה זמן מצוין. את עדכוני החדשות היומיים, עשו טובה ושמרו לשעות האור, הכי מאוחר עוד לפני ארוחת ערב (וגם אז, נסו לעשות זאת רק כמה פעמים ביום, אל תציפו את עצמכם יתר על המידה). התכנים שנצרוך בסמוך לשינה כנראה ישפיעו גם על החלומות, על כן כדאי לצרוך תכנים חיוביים. תרגילים מנטליים מפתחי חשיבה המסייעים להירדמות, תרגילי נשימות, מוזיקה מרגיעה, פודקאסט בנושא חיובי (ברמקול כאשר המסך הרחק מכם) וקריאת ספרים, הידועים כמפתחים את הדמיון ומרגיעים.

אגב דמיון, מה דעתכם לנסות דמיון מודרך? יש לא מעט פודקאסטים בנושא וניתן להיעזר גם במידע מרחבי הרשת, זה פשוט וקל. בחרו לכם אווירה ומיקום שתרצו ויאללה, הפליגו לדמיון. אם זה עובד נפלא בהרדמת הילדים שלנו, אין סיבה שזה לא יעבוד גם לנו. הנה עוד רעיון נחמד ומרגיע – לכתוב לפני השינה. אינטואיטיבית, איך שיוצא לכם. פרקו למחברת את התחושות שלכם ועשו סדר במחשבות, שלא תסחבו דבר אל תוך הלילה.

בתקווה ללילות רגועים בכל בית בקרוב. שלכם, אבי