הולנדיה | Hollandia
צור קשר
צור קשר
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 077-9964717

שינה טובה וחשובה

סביר להניח שלא חשבתם על זה לעומק, אבל מחסור בשעות שינה עלול לפגוע בערנות ובאיכות התפקוד של הילדים שלכם. מומחה השינה אבי ברססט, מנהל "פורום השינה של ישראל" בפייסבוק ומנכ"ל הולנדיה, עונה על מה שחשוב. והכל גם בספרו החדש: "ילדים, עכשיו לישון!"

שינה טובה וחשובה
שינה טובה וחשובה הולנדיה

לעתים אתם, כהורים, לא עושים את ההקשר בין נדודי השינה של ילדיכם, להתנהגותם במהלך היום. זה פשוט מאוד – בדיוק כמו בעולם המבוגרים, כשאתם לא ישנים מספיק טוב, מצב הרוח שלכם יושפע לרעה והתפקוד שלכם לא יהיה במיטבו. יותר מזה – כשמדובר בילדים, בכל גיל – שינה לא איכותית עלולה במקרים מסוימים להוביל, למשל, גם להפרעות קשב ובעיות תפקוד חברתי.


אז באמת, למה שעות שינה איכותיות הכרחיות לילד שלכם?


משקל השינה – שעות שינה פחותות מהרצוי אצל ילדים עלולות להוביל להשמנה. ילדים שלא ישנים מספיק, אוכלים יותר ומתעמלים פחות – בדיוק כמו מבוגרים. מחקר שנערך בארה"ב בקרב כ-800 ילדים, בדק נתוני שינה, גובה ומשקל, וככל שהילדים ישנו פחות, גדל אחוז הילדים שנמצאו במשקל עודף. ילדים שישנים את מספר השעות הרצוי לגילם, אנרגטיים יותר ובאופן טבעי יעדיפו פעילות גופנית על פני משחקי מחשב.


הישגים גבוהים, לא לעייפים – חוסר שינה אצל ילדים משפיע ישירות על היכולת הקוגניטיבית שלהם ועל ההישגים הלימודיים. גוף עייף מוביל למוח עייף, וכישורי החשיבה והביצועים של הילד נמוכים מהיכולת של בפועל. וגם: ילד עייף מתקשה יותר לקלוט מידע אותו הוא לומד, לזכור ולארגן אותו במוח, וכן למלא אחר הנחיות הצוות החינוכי (מורות/גננות). התוצאה הישירה היא, שוב, ירידה בהישגים לימודיים.

שלום כיתה א'? – שינה לא מספקת בגילאי הגן נמצאה כמעכבת התפתחותית את הבשלות של הילד לעלות לכיתה א', על-פי מחקר טרי שעסק בקשר בין שינה ומיומנויות נוירו-קוגניטיביות אצל ילדים, ונמצא יחס ישיר בין כמות הילדים שלא ישנים כראוי לכמות הילדים שנשארו שנה נוספת בגן חובה ולא עלו לכיתה א'. בנוסף, מלבד שיבוש ההתפתחות הקוגניטיבית, גם הגדילה הפיזית של הילד עלולה להיפגע מחוסר שינה, משום שבזמן השינה, גוף הילד לכאורה במנוחה אך הוא "נטען" ונבנה.


בוקר (לא) טוב – ילדים שלא ישנים מספיק שעות עלולים להגיע לא שקטים למסגרות הלימודיות, להתנהג בפעלתנות יתר, להגיב בכעס ובחוסר פרופורציה לאירועים מסוימים, ולהיות בעלי נטייה לשינויים קיצוניים במצבי רוח.


ילד ישן, ילד בריא – חוסר עקבי בשעות שינה בקרב ילדים עלול להיות גורם משמעותי לעליית מספר הביקורים של הקטנים אצל הרופא. ילדים שישנים פחות מהנדרש לגופם יהיו רגישים יותר לזיהומים ולמחלות שמגיעות מהסביבה.


רוצים לגרום לילדים לישון מספיק שעות, שיוכלו להתפתח ולגדול כראוי? הכל בספרי החדש. חפשו בגוגל "ילדים, עכשיו לישון!"

שינה טובה וחשובה מאמר